News:

Dear forum visitors, if the support forum is not available, please try again a few minutes later. Thanks!

Main Menu
Support-Forum

Error 403 bei Prüfen des Downloadbereichs - [Fixed in 4.0.38]

Started by rascreek, 05.11.2023 16:12:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rascreek

Hallo alle miteinander,

seit Kurzem tritt der Fehler 403 auf, wenn ich den Download-Bereich überprüfen will.
An was kann das liegen?

Ich nutze Joomla 4.4.0 mit PHP 8.1.2.5 und einer MariaDB-10.4.31. jDownloads ist in Version 4.0.36 stable installiert.

Für eine zeitnahe Hilfe wäre ich sehr dankbar.

LG

rascreek

  •  

ColinM

Hi,
Bitte beachten Sie, dass beim Zugriff auf den Check-Download-Bereich ein 403-Fehler auftritt. Diese Art von Fehler tritt normalerweise auf, wenn Sie keinen Zugriff auf die Dateien haben. Dies ist der Serverzugriff, den Sie auf eine Datei oder ein Verzeichnis lesen, schreiben usw. dürfen. Überprüfen Sie daher die Dateiberechtigungen Ihrer Website. Ich habe vergessen zu fragen, ob Sie als Superadministrator angemeldet sind.

Um einen Fehler weiter zu lokalisieren, verwende ich normalerweise die Debug-Funktionen.
Konkret setzen Sie auf der Registerkarte ,,System – Global Config – System" ,,Debug System" auf ,,Yes" und auf der Registerkarte ,,On Server" die Option ,,Error Reporting" auf ,,Maximum".
Wenn Sie dann einen Fehler erhalten, wird eine Aufrufsequenz angezeigt, die angibt, wie der Fehler aufgetreten ist. Kopieren Sie also den gesamten ,,Bericht" und fügen Sie ihn in dieser Reihenfolge in einen Forumsbeitrag ein.
Ich bin mir aber nicht sicher, ob dieser Weg helfen wird, aber es schadet nicht, es zu versuchen
-----------------------------------------------
Understand you have a 403 error when accessing the Check Download Area.  THis type of error is typically when you do not have access to the files.  This is the server access that you are allowed to read, write etc to a file or directory.  So check you site file permissions.  Forgot to ask if you ere logged in as super administrator.

Usually to help locate a fault further I use the debug facilities.
Specifically in System - Global Config -System tab set Debug System to Yes and on the  on Server tab set Error Reporting to maximum.
When you then get an error it will give a call sequence of how the error arrose.  So copy and paste the entire 'report' into a forum post in this sequence.
But not sure this way will help but no harm to try
thanks
Colin M
  •  

rascreek

 Hey Colin,

thanks for the reply.
I use Joomla 4.4.0 with PHP 8.1.2.5 and MariaDB-10.4.31. jDownloads is installed in Version 4.0.36 stable.
When I start check download area for new files the following error shows up: Failed to load resource: the server responded with a status 403().
the file and folder permissions are set to 755 and 644 so that should be ok.

I activated the debug mode just like you said but  when I check for new files in jdownloads backend I just get the 403 error and nothing else. Is there a place where the error reports are stored?

I´m logged in as Super-User.

I really dont have a clue what the problem is.

Any help is appreciated.

Thanks in advance
  •  

ColinM

Hi
Will send you a Private Message.

You also need to set the Joomla! usergroup permissions but as SuperUser that should not be a problem :(
Colin
PS as well as file and folder permissions sometimes it is the .htaccess file
A useful doc is
https://www.plesk.com/blog/various/403-forbidden-error-what-is-it-how-to-fix-it/
Colin M
  •  

Arno

Auch dieses sollte mit dem nächsten Update behoben sein. Kommt in den nächsten Tagen.
Best Regards / Gruß
Arno
Please make a Donation for jDownloads and/or write a review on the Joomla! Extensions directory!
  •